Sama promocja nie wystarczy; Chcemy wybrać najlepszego
- Sztuka obsługi klienta
- Jak wygrać z konkurencją
- Konkurs "Rzeczpospolitej" i Energis Polska W ferworze walki o nowego klienta zapomina się o tym, że najważniejsze jest go przy sobie zatrzymać
Sama promocja nie wystarczy
RYS. ANDRZEJ JACYSZYN
Wiele firm w Polsce wydaje setki tysięcy, a nawet miliony złotych na reklamy i zdobywanie nowych klientów, zapominając często o tych już pozyskanych. I chociaż koszt zatrzymania odbiorcy jest kilkakrotnie niższy od kosztów zdobycia nowego, to jednak większość z nich odchodzi z powodu braku zainteresowania ze strony dostawców
Zdobytego dużym nakładem czasu i środków klienta można łatwo stracić. Już dawno przekonały się o tym zagraniczne firmy, od zawsze działające w gospodarce wolnorynkowej. W Polsce taka strata klienta jest tym łatwiejsza, że - jak dowodzą badania rynkowe - nasi konsumenci chętnie próbują nowości i nie są specjalnie przywiązani do marki.
ANITA BŁASZCZAK
Działające w Polsce firmy wydają ok. 6 mld zł rocznie (według wpływów netto) na reklamy mające zachęcić do wybrania właśnie ich produktów czy usług. Do wydatków reklamowych dochodzą setki milionów złotych przeznaczanych co roku na akcje promocyjne, wyprzedaże, konkursy z
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta