Rzeczpospolita Czytelników
- Prawo konsumenta
- Prawo mieszkaniowe
- Prawo celne
- Prawo cywilne
Prawo konsumenta
W kupionych za 350 zł tzw. martensach materiał wewnątrz butów przetarł się po kilkakrotnym założeniu. Sprzedawca poinformował klientkę, że ta usterka nie jest objęta sześciomiesięczną gwarancją, a tym samym nie podlega reklamacji.
Małgorzata Rother, powiatowy rzecznik konsumentów w Warszawie:
- Niedawno interweniowałam w identycznej sprawie. Wezwałam sprzedawcę do przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji, przypomniałam, że jest on prawnie do tego zobowiązany oraz że nie powinien wprowadzać klientów w błąd, podając nieprawdziwe informacje o półrocznej gwarancji na wady butów.
Klientka zażądała rozwiązania umowy i zwrotu pieniędzy lub dokonania wymiany wadliwej pary na nową, do czego uprawniają ją przepisy regulujące odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej, trwającej rok od daty zakupu. Po mojej interwencji sprzedawca przyjął reklamację, jednak powołując się na stanowisko rzeczoznawcy, uznał ją za nieuzasadnioną.
Według rzeczoznawcy reklamowane obuwie nie posiada wad materiałowo-technicznych, a przetarcie materiału podszewki i powstanie dziur wewnątrz butów nastąpiło z winy klientki, która jego zdaniem kupiła za mały
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta