Pięć lat ochrony unijnego rynku; Zgłoszenie celne - ułatwienia, ale nie do końca; TRANSPORT JUŻ W DZIENNIKU; UPADŁOŚCI FIRM
- Pięć lat ochrony unijnego rynku
- Zgłoszenie celne - ułatwienia, ale nie do końca - wszystko zależy od faktury
- TRANSPORT JUŻ W DZIENNIKU
- UPADŁOŚCI FIRM
Pięć lat ochrony unijnego rynku
Jest już gotowy projekt unijnego stanowiska negocjacyjnego dotyczącego transportu. Komisja Europejska zaproponowała Polsce pięcioletni okres przejściowy w tzw. kabotażu (przewozy wewnątrz poszczególnych krajów). Takiego rozstrzygnięcia bardzo obawiają się polscy przewoźnicy.
Dlaczego kraje UE nie chcą wpuścić polskich firm przewozowych na swoje rynki wewnętrzne? Obawiają się, że natychmiastowe otwarcie groziłoby "szkodliwymi zakłóceniami na rynkach krajowych obecnych państw członkowskich". Polskie firmy, zdaniem unijnych ekspertów są bardzo konkurencyjne ze względu na niskie płace.
Zdaniem polskich przedsiębiorców (o sprawie pisaliśmy w DOBREJ FIRMIE 23 października ) rodzime firmy mają wprawdzie niższe koszty osobowe, jednak np. koszt kredytów niezbędnych do inwestowania w pojazdy jest u nas znacznie wyższy.
Najbardziej jednak martwi polskich przedsiębiorców fakt, że art. 107 nowej ustawy o transporcie drogowym stanowi, iż od dnia uzyskania przez Polskę członkostwa w UE do zagranicznych firm z państw UE nie będzie się stosować ograniczeń dotyczących kabotażu. A to
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta