Z pracownikiem za granicą
Jak zawrzeć umowę o pracę
Z pracownikiem za granicą
O tym, w jaki sposób legalnie zatrudnić polskich pracowników za granicą, pisaliśmy w DOBREJ FIRMIE 8, 15 i29 maja oraz 5 czerwca. Dziś poruszamy temat, który z punktu widzenia polskiego eksportera ma znaczenie zasadnicze. Chodzi o zasady zatrudniania pracowników polskich za granicą przez polskich pracodawców.
Na pytania odpowiada Tomasz Major, prawnik w Kancelarii Adwokacko-Radcowskiej Wendler Tremml w Warszawie.
Jakie przepisy trzeba uwzględnić, zawierając umowę o pracę z pracownikiem, a potem ją realizując?
W razie zatrudnienia polskiego pracownika za granicą w grę wchodzą przepisy zarówno prawa polskiego (np. kodeks pracy), jak i prawa kraju, w którym pracownik wykonuje swoją pracę. Wprawdzie zgodnie z przepisami obowiązującymi zarówno w Polsce, jak i we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej istnieje możliwość wyboru w umowie o pracę prawa, które będzie stosowane dla danego stosunku pracy, jednak w polskim prawie pracy i prawie pracy większości państw członkowskich UE istnieją liczne przepisy,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta