Jaskółki ożywienia
Jaskółki ożywienia
Nastroje konsumentów, w marcu wyjątkowo pesymistyczne, w tym miesiącu zmieniły się na lepsze. Obliczany przez Ipsos-Demoskop wskaźnik optymizmu konsumentów (WOK) wzrósł o siedem punktów, a jego poziom zbliżony jest do średniej w ostatnim roku.
W kwietniu lepsze były zarówno oceny klimatu gospodarczego, jak i skłonności do zakupów. Zdaniem uczestników badania poprawiła się sytuacja i perspektywy finansowe ich gospodarstw domowych. Jednocześnie zmalały oczekiwania inflacyjne i zwiększył się odsetek osób planujących zakup dóbr trwałego użytku.
Krok ku wzrostowi popytu
Kwietniowa poprawa nastrojów nie była wystarczająca silna, by zniwelować skutki marcowego załamania, ale rozwiewa raczej obawy przed zapoczątkowaniem nowego trendu spadkowego. Choć wciąż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta