Rzeczpospolita Czytelników; 04.06.2002
- Internetowa księgarnia
- Prawo do rekompensaty w spadku
- Zniżka od przewoźnika
- Darowizna dla szkolnej drużyny
Internetowa księgarnia
Sprzedaję książki przez Internet. Swoją ofertę kieruję głównie do osób nie prowadzących działalności gospodarczej, czyli konsumentów. Chciałbym wiedzieć, jakie dane związane z propozycją zakupu książek muszę zamieścić w ofercie?
Heronim Krzysztof Ostrowski, Główny Inspektorat Inspekcji Handlowej:
Sprzedaż za pośrednictwem Internetu jest umową na odległość, o jakiej mówi art. 6 ust. 1 ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22, poz. 271). Zgodnie z jej przepisami umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu stron, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość (także przez łącza elektroniczne), są umowami na odległość. Konsumentem - wedle art. 384 kodeksu cywilnego - jest osoba, która zawiera umowę z przedsiębiorcą w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą.
Przy zawieraniu umów na odległość drogą
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta