Cenne informacje na sprzedaż
Cenne informacje na sprzedaż
ANITA BŁASZCZAK
Przed dwoma laty, w okresie internetowego boomu wydawało się, że bezpłatne serwisy informacyjne portali zagrożą pozycji płatnych agencji informacyjnych. Wirtualne pieniądze jednak się skończyły, a płatne serwisy informacyjne mają się nieźle. Pod względem przychodów wśród agencji informacyjnych liderem w Polsce pozostaje nadal niesprywatyzowany PAP.
- Przed 2-3 laty wszyscy prorokowali, że klasyczne agencje, które sprzedają swoje informacje, znikną z rynku. To się nie sprawdziło. Dziś wiadomo, że za darmo nie da się dobrze i wiarygodnie informować. W dobie Internetu można za kilkadziesiąt tysięcy złotych założyć agencję, ale zdobycie dobrej marki to kwestia lat wysiłku i naprawdę dużych pieniędzy - ocenia Robert Bogdański, prezes Polskiej Agencji Prasowej.
Biorąc pod uwagę wyniki PAP, można stwierdzić, że agencja na dostarczaniu informacji zarabia dopiero od 2000 r., kiedy zrestrukturyzowana spółka zanotowała pierwszy od lat zysk netto. Jak mówił wczoraj na konferencji prasowej prezes Bogdański, mimo nie najłatwiejszego rynku, PAP zwiększyła w ubiegłym roku o prawie 15 proc. przychody ze sprzedaży usług.
PAP, który wciąż jest spółką skarbu państwa (mimo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta