Austriackie koronki
Austriackie koronki
- Sądzę, że mój sukces zawdzięczam ogromnemu entuzjazmowi. Ułatwieniem była moja znajomość języka, a dodatkową zaletę stanowił wiedeński akcent - mówi Joanna Tarka, reprezentująca w Polsce renomowany austriacki koncern bieliźniarski.
FOT. PIOTR KOWALCZYK
W grudniu 1998 r. jej warszawski sklep okazał się najbardziej dochodowy ze wszystkich placówek firmy w Europie, choć ceny w nim były wyższe niż w innych sklepach tej sieci w Austrii czy Niemczech. Wiedeńska centrala ma powody do zadowolenia, bo z polskiego rynku pochodzi 20 proc. jej obrotów w całej Europie Środkowej i Wschodniej. Od stycznia 2002 r. Joanna Tarka jest pierwszym w Polsce reprezentantem firmy Palmers, renomowanego austriackiego koncernu bieliźniarskiego.
Historia wydaje się banalnie prosta: wyjazd z rodzicami na placówkę w Wiedniu, studia na wydziale handlu zagranicznego SGH i pomoc rodziny w założeniu sklepu z luksusową bielizną. Ale do prowadzenia firmy bierze się studentka drugiego roku, a jej sklep jest pierwszą w Polsce placówką renomowanej sieci, od której nawet w Austrii...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta