Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Austriackie koronki

15 lipca 2002 | Ekonomia | a.mac
źródło: Fotoarchiwum

Joanna Tarka od dziesięciu lat tworzy w Polsce sklepy z bielizną

Austriackie koronki

- Sądzę, że mój sukces zawdzięczam ogromnemu entuzjazmowi. Ułatwieniem była moja znajomość języka, a dodatkową zaletę stanowił wiedeński akcent - mówi Joanna Tarka, reprezentująca w Polsce renomowany austriacki koncern bieliźniarski.

FOT. PIOTR KOWALCZYK

W grudniu 1998 r. jej warszawski sklep okazał się najbardziej dochodowy ze wszystkich placówek firmy w Europie, choć ceny w nim były wyższe niż w innych sklepach tej sieci w Austrii czy Niemczech. Wiedeńska centrala ma powody do zadowolenia, bo z polskiego rynku pochodzi 20 proc. jej obrotów w całej Europie Środkowej i Wschodniej. Od stycznia 2002 r. Joanna Tarka jest pierwszym w Polsce reprezentantem firmy Palmers, renomowanego austriackiego koncernu bieliźniarskiego.

Historia wydaje się banalnie prosta: wyjazd z rodzicami na placówkę w Wiedniu, studia na wydziale handlu zagranicznego SGH i pomoc rodziny w założeniu sklepu z luksusową bielizną. Ale do prowadzenia firmy bierze się studentka drugiego roku, a jej sklep jest pierwszą w Polsce placówką renomowanej sieci, od której nawet w Austrii...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2670

Spis treści
Zamów abonament