Omijanie zakazu
Omijanie zakazu
W Polsce nie wolno publicznie reklamować i promować alkoholi (z wyjątkiem piwa), a także papierosów, leków na receptę, hazardu oraz usług kancelarii prawniczych. Zakazy te udaje się jednak ominąć. Dzięki pomysłowości producentów, speców od reklamy i marketingu, granica między informacją o produkcie i reklamą zaciera się. Gdy nie wolno reklamować, ostrzejsze staje się też konkurowanie ceną i jakością.
W niektórych przypadkach przepisy dotyczące zakazu reklamy są bardziej restrykcyjne niż w większości krajów UE (papierosy, alkohol, usługi prawnicze). Firmy z branż objętych zakazem starają się w pełni wykorzystać te kanały komunikacji z klientem, które im pozostają, zdając się często na kreatywność agencji reklamowych. Na przykład agencja Impuls z Poznania w największych miastach Polski w święto zakochanych zorganizowała promocję rumu Havana Club firmy Wyborowa SA. Każdy, kto kupił dwa drinki, otrzymywał różę. Firmom tym pozostaje najczęściej reklama w miejscu sprzedaży (w przypadku alkoholu i hazardu), informacja w pośrednich ogniwach dystrybucji (leki na receptę, papierosy) oraz działania poprzez sam produkt lub usługę.
Niepublicznie wolno
Po wprowadzeniu pod koniec ubiegłego roku dodatkowego zakazu reklamy w prasie, na bilboardach i w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta