ABC konsumenta - Inspekcja Handlowa: DZIAŁ I. W służbie konsumentów
W SŁUŻBIE KONSUMENTÓW Powrót na stronę tytułową broszury
Rozdział pierwszy
Zadania i organizacja Inspekcji Handlowej
Wykaz wojewódzkich inspektoratów i delegatur Inspekcji Handlowej
Wykaz wojewódzkich inspektoratów i delegatur Inspekcji Handlowej Inspekcja Handlowa (IH) to nowoczesny, wyspecjalizowany, działający od ponad 50 lat organ kontroli powołany do ochrony interesów i praw konsumentów oraz interesu gospodarczego państwa. Funkcjonuje na mocy ustawy z 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej oraz ośmiu rozporządzeń wykonawczych. Podlega prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Podstawowe zadania IH to kontrola:
- produktów żywnościowych i nieżywnościowych (z wyłączeniem kontroli jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych u producentów i w obrocie hurtowym oraz jakości zdrowotnej tych artykułów),
- legalności i rzetelności działania przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie produkcji, handlu i usług.
IH prowadzi również w szerokim zakresie działania pozakontrolne, jak:
- podejmowanie mediacji w sporach między konsumentami i przedsiębiorcami w celu ochrony interesów i praw konsumentów,
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta