Napięcie u przewoźników
Napięcie u przewoźników
Rozpoczęła już działalność Inspekcja Transportu Drogowego
FOT. MIROSŁAW TREMBECKI
Początek ubiegłego tygodnia, kiedy weszła w życie ustawa o zmianie ustawy o czasie pracy kierowcy, spowodował nieco zamieszania w firmach transportowych. Nowe przepisy, choć wprowadzone przez ustawodawcę głównie dla poprawy bezpieczeństwa na drogach, będą miały konsekwencje ekonomiczne dla całej branży.
Ograniczenie czasu pracy kierowców do 9 godzin dziennie z obowiązkową, 45-minutową przerwą spowoduje wydłużenie dostaw, a tam, gdzie czas gra istotną rolę, podniesie koszty transportu o kilka procent. Firmy będą musiały angażować więcej kierowców, a ich zarobki mogą spaść. W pierwszych dniach obowiązywania ustawy uczestnicy gry - przewoźnicy mali i duzi - obserwowali rozwój sytuacji. Konkretnych reakcji można spodziewać się w połowie miesiąca.
Przewoźnicy przyzwyczajeni są już do tego, że Ministerstwo Infrastruktury nie informuje zainteresowanych o zmianach w przepisach. Jak wykazała nasza minisonda, gdzie zadawaliśmy pytanie, skąd menedżerowie dowiadywali się o nowych przepisach, większość odpowiadała, że z prasy bądź ze specjalistycznych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta