Po pieniądze jednak do banku
Po pieniądze jednak do banku
W Polsce, w przeciwieństwie do Wielkiej Brytanii, supermarkety koncentrują się na handlu i nie oferują usług finansowych. Na zdjęciu supermarket Tesco w Warszawie.
(c) JAKUB OSTAŁOWSKI
Pięć lat temu wydawało się, że supermarkety zastąpią banki. Euforia minęła, ale duże sieci detaliczne w Wielkiej Brytanii nadal rozwijają usługi finansowe. Marks i Spencer, niegdyś pionier na tym rynku, uruchamia własny parabank. Tesco w ciągu roku podniosło zyski z usług bankowych prawie siedmiokrotnie.
To są usługi detaliczne. Pierwotnie były obliczone jedynie na ułatwienie klientom zakupów. Dlatego też jako pierwsze pojawiły się karty debetowe, nazwane później klubowymi. Marks i Spencer wprowadził je już w 1985 r. Przełomowy był jednak dopiero rok 1997. Do tego czasu wszystkie duże sieci uzbroiły się w karty klubowe. Te wielkie zaczęły jednak myśleć o kartach kredytowych. Sainsbury był...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta