Bez innowacji nie ma przyszłości
Bez innowacji nie ma przyszłości
RADOSŁAW REJMAN, TOMASZ RUDOLF
Działania innowacyjne w polskich przedsiębiorstwach przyjmowały w latach 90. głównie formę unowocześniania technologii zgodnie z utrwalonymi już standardami światowymi i wdrażania okrzepłych na świecie rozwiązań organizacyjnych, takich jak zarządzanie jakością czy lean management. Dziś proste rezerwy podnoszenia konkurencyjności poprzez kopiowanie wzorów z gospodarek rynkowych powoli jednak się wyczerpują.
Polskie firmy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania z produktami i usługami firm międzynarodowych, które szukając nowych rozwiązań nie patrzą na to, co robią inni, lecz starają się dostrzec przyszłe rynki i produkty. Aby sprostać wymaganiom konkurencji w obecnej dekadzie, polscy menedżerowie będą musieli przekształcić procesy innowacji w swoich firmach z orientacji na "bycie tak dobrym" jak konkurenci na "bycie lepszym lub innym" niż rywale.
Ta strategiczna reorientacja będzie niewątpliwie procesem złożonym i musi być dostosowana do specyfiki firmy. Punktem wyjścia powinno jednak być zawsze rozpoznanie, jaki charakter ma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta