Są pieniądze, jest zapał
Są pieniądze, jest zapał
Plany dotyczące budowy metra na ten rok zakładały ukończenie tuneli między stacjami Ratusz, Dworzec Gdański i Plac Wilsona, wykonanie stacji Dworzec Gdański i rozpoczęcie budowy kolejnego żoliborskiego przystanku, pod warunkiem, że nie zabraknie środków finansowych.
Oprócz prac budowlanych mają ponadto być kontynuowane opracowania wstępnych projektów dalszego odcinka linii.
Batalia o zwiększenie finansowania budowy metra ze środków budżetu państwa w 2003 roku prawdopodobnie, i na szczęście, zakończy się sukcesem.
Za kontynuacją inwestycji opowiadają się prezydent stolicy, radni Warszawy oraz warszawiacy.
Przypomnijmy: w głosowaniu nad ustawą budżetową Sejm odrzucił poprawkę zwiększającą o 100 mln zł fundusze na budowę metra (podobnie było w głosowaniu nad budżetem na 2002 r.).
W piątek Senat przyjął poprawkę do ustawy budżetowej. Zgodnie z poprawką dodatkowe pieniądze na budowę warszawskiego metra mają być zapisane w budżecie na 2003 rok warunkowo. 35 mln zł na metro miałoby być pozyskane w razie osiągnięcia wyższych wpływów z akcyzy i ceł, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta