Motoaktualności
- Udział rynkowy samochodów z silnikiem wysokoprężnym w Europie Zachodniej wzrósł w 2002 r. do 40 proc. z 25 w 1998 r. - podał instytut badania rynku i doradztwa z Essen. Krajem o najwyższym udziale (70 proc.) była Austria, w Niemczech liczba ta wyniosła 38 proc. Na samym końcu znalazła się Grecja, gdzie nie wolno używać takich pojazdów w celach prywatnych. Łącznie w Europie sprzedano 5,8 mln pojazdów z napędem Diesla i 8,6 mln z benzynowym. Badacze rynku dostrzegają duże możliwości wzrostu w segmencie małych pojazdów dzięki pojawieniu się silników Diesla o małych gabarytach i znacznemu postępowi technicznemu. (DPA)
- Honda zaprezentowała w Tokio swój pierwszy silnik wysokoprężny i zamierza podjąć walkę o rynek w Europie. Znajdzie się w hondzie accord, której premierę prasową przewidziano we Frankfurcie we wrześniu, a premierę handlową w końcu roku. Będzie też napędzać model CR-V i kolejne następne. Japończycy zamierzają podjąć masową produkcję silnika i-CFDi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta