Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konsument lepiej poinformowany

07 maja 2003 | Prawo | HF
źródło: Nieznane

UOKiK: raport z działalności za 2002 rok

Konsument lepiej poinformowany

Kupując np. sprzęt na raty, wielu z nas nie wie, jak bronić się przed nieuczciwymi praktykami sprzedawców. Warto poznać swoje prawa.

FOT. BARTŁOMIEJ ZBOROWSKI

Konsumentom nasze prawo zapewnia ochronę nie gorszą niż w krajach Unii Europejskiej, stale monitoruje się rynek pod kątem niebezpiecznych produktów. W czym tkwi problem - wiedzę na ten temat trzeba jeszcze upowszechnić.

Wczoraj Sejmowa Komisja Gospodarki przyjęła raport Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów za 2002 r. Wynika z niego, że polskie prawo spełnia standardy unijne dotyczące ochrony konsumentów. Ostatnie regulacje uwzględniają istotne dla obrotu konsumenckiego dyrektywy. Prezes UOKiK może nakazać przedsiębiorcy wycofać się z praktyk, które naruszają interesy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2916

Spis treści
Zamów abonament