Interesy i obawy
Interesy i obawy
Ostatnia nowelizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi rozluźnia rygory dotyczące reklamy trunków, zwłaszcza piwa, ale pozostawia też interpretacyjne wątpliwości
FOT. JAKUB DOBRZYŃSKI
BOGUSŁAW PRAJSNER Z PAŃSTWOWEJ AGENCJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
To jedna z bardziej lobbystycznych ustaw nowelizowanych ostatnio w Sejmie. Martwi mnie, że wielu posłów nie wzięło pod uwagę argumentów prezentowanych przez przedstawicieli zdrowia publicznego. Zwyciężył interes. Niepokoi mnie fakt, że reklama może zwiększyć ryzyko związane z upijaniem się młodych Polaków.
Mam też kilka wątpliwości. Obawiam się, że zapowiadana reklama wcale nie będzie ograniczona godziną 20. Przepis napisano tak, że z owego zakazu wyłączono reklamę prowadzoną przez organizatora imprezy sportu wyczynowego lub profesjonalnego w trakcie trwania tej imprezy. A przecież rozgrywki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta