Mocznik na stacji
Mocznik na stacji
FOT. (C) DAF
Zbiornik mocznika i filtr cząstek stałych
Aby spełnić normę czystości spalin Euro 4â niektórzy wytwórcy silników wysokoprężnych zdecydowali się na zastosowanie katalizatorówâ w których za pomocą mocznika likwidowane są tlenki azotu.
W 2005 roku zacznie obowiązywać norma czystości spalin Euro 4â a trzy lata później Euro 5. W porównaniu z Euro 3 zmniejszono ilość tlenków azotu (NOx) z 5 do 3â5 g/kWh oraz emisję cząstek stałych (sadzy lub PM - od angielskiego particulate matter) z 0â1 do 0â02 g/kWh. Euro 5 jeszcze bardziej zaostrza limity - pozwala na emisję NOx nie wyższą niż 2 g/kWh.
Mocznik i filtry
Poprzednie normy (do Euro 3) można było spełnić, ulepszając proces spalania w silniku. W przypadku nadchodzących trzeba będzie oczyszczać spaliny. Recyrkulacja spalin (EGR - od angielskiego exhaust gas recilculation) umożliwia spełnienie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta