Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Barki nie muszą przynosić strat

20 lutego 1995 | Ekonomia | KG

Żegluga śródlądowa

Barki nie muszą przynosić strat

Dwaj krajowi najwięksi armatorzy rzeczni -- Odratrans i Żegluga Bydgoska -- przewieźli w zeszłym roku 7, 5 mln ładunków, w tym 3 mln t do Niemiec. W Europie Zachodniej żegluga śródlądowa ma 2-proc. udział w transporcie towarów. W Polsce poniżej 1 proc. Powodzenie tej formy transportu zależy nie tylko od poziomu wód w rzekach. Przede wszystkim -- od popytu na tego typu usługi.

W zeszłym roku przedsiębiorstwo żeglugi śródlądowej Odratrans przewiozło 5, 5 mln t towarów, w tym jedną trzecią w komunikacji międzynarodowej. Barki Odratransu spotkać można we wszystkich większych portach rzecznych Europy. 60 proc. ładunków powierzonych do przewozu tej firmie stanowi kruszywo, głównie żwir i piasek, 30 proc. -- węgiel, resztę -- cement, stal, opakowania szklane, złom, siarka i miedź.

-- Jeszcze 4 lata temu mieliśmy 2 mln zł (20 mld starych zł) strat -- mówi dyrektor Michał Turek. -- W zeszłym roku osiągnęliśmy 2, 5 mln (25 mld starych zł) zysku.

Było to możliwe przede wszystkim dzięki restrukturyzacji przedsiębiorstwa. Jego niedochodową część przekształcono w spółki, w których 85 proc. udziałów ma Odratrans. Majątek tych spółek wprawdzie nadal...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 409

Spis treści
Zamów abonament