Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Anatomia reklamy

20 lutego 1995 | Ekonomia | JB PR

Na przykładzie kampanii Cadbury

Anatomia reklamy

Konstruowanie kampanii reklamowej można porównać do układania puzzli. Są nimi m. in. rodzaj towaru, planowa skala produkcji, budżet, charakterystyka potencjalnych klientów, dotychczasowa pozycja na rynku, rodzaj wykorzystywanych mediów. Decydujący głos ma tu przede wszystkim firma zamawiająca, następnie agencja reklamowa, zaś artystom najczęściej pozostaje podporządkować się ich decyzjom. Tak też stało się z rozpoczynającą się właśnie kampanią reklamową brytyjskiego producenta słodyczy Cadbury.

Sytuacja, w jakiej znajduje się obecnie Cadbury, jest typowa dla bardzo wielu koncernów zagranicznych rozpoczynających działalność w Polsce. Firmy te osiągają wielomiliardowe obroty, są znane na całym świecie, w naszym kraju rozpoczynają produkcję na wielką skalę i chcą opanować dużą część rynku. Jednocześnie jednak ich nazwa nie kojarzy się przeciętnemu Polakowi z niczym i stąd powstaje konieczność rozpoczęcia potężnej kampanii reklamowej.

Cadbury rozpoczął przygotowania do niej na 5 miesięcy przed planowanym rozpoczęciem produkcji w swojej nowej fabryce we Wrocławiu. Wybór między agencjami reklamowymi, które mogłyby podjąć się zamówienia, był jednak niewielki. Co prawda w Polsce działa ich już bardzo wiele, w grę wchodziły jednak jedynie największe, mające odpowiednie doświadczenie i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 409

Spis treści
Zamów abonament