Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jesteśmy towarem, który trzeba umieć opakować i sprzedać

23 lipca 2003 | Moja Kariera | KS
źródło: Fotoarchiwum

Pracodawcy szukają osób, które zwiążą się z nimi na dłuższy czas. Unikają tych, którzy często zmieniają pracę. Firma boi się inwestować w pracownika, który w każdej chwili może odejść - mówi Piotr Wielgomas, prezes Bigram SA

Jesteśmy towarem, który trzeba umieć opakować i sprzedać

FOT. RAFAŁ GUZ

"Rz": Jak dziś najskuteczniej poszukuje się pracowników?

Piotr Wielgomas: Na początku lat 90., gdy rynek doradztwa personalnego powstawał, a firmy rekrutacyjne zaczynały budować swoje bazy danych, poszukiwano pracowników głównie za pomocą ogłoszeń rekrutacyjnych. Wówczas metoda direct search, czyli poszukiwań bezpośrednich, była dla ludzi kompletnym zaskoczeniem. Gdy ktoś dzwonił i proponował pracę, obawiali się nawet, że to prowokacja obecnego pracodawcy lub konkurencji.

Dziś rynek jest dojrzały - firmy korzystają ze swoich baz danych i poszukują pracowników bezpośrednio na rynku. Ogłoszenia odeszły na dalszy plan, bo w czasach wysokiego bezrobocia odzew na nie jest ogromy - wpływają setki, czasem tysiące życiorysów. Z ogłoszeń korzysta się zazwyczaj wtedy, gdy poszukuje się większej liczby pracowników lub dotarcie bezpośrednie jest z jakichś powodów utrudnione.

Jak wygląda selekcja, przecież nie czytacie setek...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2981

Spis treści
Zamów abonament