Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koniec z nudą

26 sierpnia 2003 | Moje Auto | RP
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Friedhelm Engler, główny projektant samochodu Opel Astra III opowiada o swoim dziele, które do sprzedaży trafi wiosną 2004 roku

Koniec z nudą

(C) ASTRA

Rz: Ople charakteryzowały się sportowym podwoziem i często niezbyt ciekawą stylistyką. Zaprezentowana pięciodrzwiowa astra III ma atrakcyjną, dynamiczną sylwetkę. Czy to koniec z nudą w Oplu?

FOT. ROBERT PRZYBYLSKI

ASTRA III

W astrze III wykorzystano zmodernizowaną platformę obecnego modelu. Tylko jedna część została przeniesiona - przednia wytłoczka podłogi, reszta koncepcyjnie jest identyczna z astrą II, lecz są to zupełnie nowe komponenty. W karoserii wykorzystano wysoko wytrzymałe stale, zwiększając sztywność skrętną o 15 procent (do 14,5 tys. kN/s) i o 50 procent sztywność podłużną na zginanie.

Silniki benzynowe od ekonomicznego 1,4 (90 KM) po stosowany w astrze II OPC 200-konny turbo i diesle 1,7 o mocy od 80 do 100 KM oraz 150-konny silnik Fiata 1,9 JTD współpracują z 5- lub 6-stopniowymi skrzyniami ręcznymi, automatycznymi i zautomatyzowanymi...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3009

Spis treści
Zamów abonament