Rynek kosztownych i obiecujących inwestycji
Rynek kosztownych i obiecujących inwestycji
Soki, nektary i napoje
Rynek wód w 2002 roku
Rynek piwa w Polsce
Podstawowe dane finansowe firm produkujących napoje
LIDIA OKTABA
Sprzedaż piwa i napojów rośnie w Polsce z roku na rok, i to w niezłym tempie. Ten rynek uważany jest za perspektywiczny. Jednak zbyt duże obciążenia podatkowe mogą sprawić, że nasze firmy staną się niekonkurencyjne po wejściu Polski do Unii Europejskiej.
W ciągu 7 miesięcy tego roku browary sprzedały ponad 13 mln hl piwa, co dało ponad 4-proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Znacznie lepiej ten okres oceniają producenci wód i soków, wskazujący na ponad 10-proc. zwiększenie sprzedaży, do ponad 150 mln hl. To bardzo dobra dynamika wzrostu na tle innych branż przemysłu spożywczego, ale gorsza od osiąganej kilka lat temu. Większość firm nie narzeka na rynek, gdyż jest on ciągle określany jako perspektywiczny i daje zyski pozwalające na dokonywanie kosztownych inwestycji.
Wartość rynku spożywczego, składającego się z 18 branż, Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej (IERiGŻ) wylicza na ponad 100 mld zł (bez win i wódek oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta