Jasna strona egzystencji
Jasna strona egzystencji
(c) POMATON EMI
Jest dziś jedną z najpopularniejszych polskich wokalistek. Chociaż całą karierę związała z Bajmem, wydała również solową płytę "Beata". Pierwszym sukcesem był występ na festiwalu studenckim w Krakowie i druga nagroda na festiwalu w Opolu w 1978 r. za piosenkę "Piechotą do lata". Repertuar ewoluował stopniowo w stronę rocka. Tak powstały przeboje "Józek, nie daruję ci tej nocy", "Okej, okej, nic nie wiem, nic nie wiem", "Żal prostych słów", a potem "Małpa i ja", "Płynie w nas gorąca krew". Ogromnym sukcesem był wydany trzy lata temu album "Szklanka wody", za który zespół został obsypany Fryderykami i SuperJedynkami.
RZ: Podobno przed premierą albumu "Szklanka wody" do studia przyszli fonograficzni piraci i chcieli kupić za duże pieniądze nieopublikowane jeszcze piosenki. Czy po nagraniu nowej płyty było podobnie?
Nic o tym nie słyszałam, ale to znaczy, że piraci doceniają nasze wysiłki. Niestety, to nie jest temat do żartów. Na piractwie tracą artyści, traci państwo. Płyta to jest owoc naszej pracy, zainwestowaliśmy w nią pieniądze, czas, pomysły. Trzeba je chronić.
Najnowszy album jest tak dobrze chroniony, że nie wiadomo nawet, jak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
