Kontra: Sceny niesceniczne; Pro: Współczesny arras
- Kontra: Sceny niesceniczne
- Pro: Współczesny arras
Monotonię statycznych obrazów przełamuje modlitwa Konrada z "Wyzwolenia", pięknie zaśpiewana przez Ewę Konstancję Bułhak-Rewak (Żona Wyspiańskiego) - na zdjęciu z Wojciechem Malajkatem (Wyspiański)
FOT. PIOTR KOWALCZYK
Hamlet Stanisława Wyspiańskiego" jest kolejnym przedstawieniem Jerzego Grzegorzewskiego z serii jego niescenicznych dzieł w Teatrze Narodowym. Podstawę stanowi "Studium o ÇHamlecieČ" Wyspiańskiego. W tym eseju przeciwstawił on stary, niedobry teatr, jaki Szekspir zastał, nowemu, który miał okazję tworzyć jako autor i aktor trupy Sług Jego Królewskiej Mości.
Kwintesencja przemyśleń Szekspira zawiera się w miniwykładzie Hamleta dla aktorów przybywających na zamek. Wyspiański jako twórca nowoczesnego dramatu utożsamiał się, naturalnie, z Szekspirem, przeciwstawiającym swoje rozumienie powinności teatru, dotychczasowym, złym w tym względzie praktykom. Grzegorzewski utożsamia się z obydwoma autorami, mamy więc prawo oczekiwać po jego przedstawieniach, że stanowić będą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta