Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kontra: Sceny niesceniczne; Pro: Współczesny arras

30 września 2003 | Kultura | JR JC
źródło: Fotoarchiwum

O "Hamlecie Stanisława Wyspiańskiego" Jerzego Grzegorzewskiego w Teatrze Narodowym

  • Kontra: Sceny niesceniczne
  • Pro: Współczesny arras
Kontra: Sceny niesceniczne

Monotonię statycznych obrazów przełamuje modlitwa Konrada z "Wyzwolenia", pięknie zaśpiewana przez Ewę Konstancję Bułhak-Rewak (Żona Wyspiańskiego) - na zdjęciu z Wojciechem Malajkatem (Wyspiański)

FOT. PIOTR KOWALCZYK

Hamlet Stanisława Wyspiańskiego" jest kolejnym przedstawieniem Jerzego Grzegorzewskiego z serii jego niescenicznych dzieł w Teatrze Narodowym. Podstawę stanowi "Studium o ÇHamlecieČ" Wyspiańskiego. W tym eseju przeciwstawił on stary, niedobry teatr, jaki Szekspir zastał, nowemu, który miał okazję tworzyć jako autor i aktor trupy Sług Jego Królewskiej Mości.

Kwintesencja przemyśleń Szekspira zawiera się w miniwykładzie Hamleta dla aktorów przybywających na zamek. Wyspiański jako twórca nowoczesnego dramatu utożsamiał się, naturalnie, z Szekspirem, przeciwstawiającym swoje rozumienie powinności teatru, dotychczasowym, złym w tym względzie praktykom. Grzegorzewski utożsamia się z obydwoma autorami, mamy więc prawo oczekiwać po jego przedstawieniach, że stanowić będą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3039

Spis treści
Zamów abonament