Niezagrożona pozycja telewizji
Niezagrożona pozycja telewizji
- Cennikowa fikcja - komentarz
ANITA BŁASZCZAK
W ubiegłym roku wartość reklam w prasie i mediach elektronicznych wzrosła o 8 proc. , do 10,4 mld złotych - szacuje firma Expert Monitor. Swój udział w rynku powiększyły gazety i radio.
Uwzględniając wartość reklam zamieszczanych na ulicach, można szacować, że cały rynek reklamy był warty około 11 mld zł. Mimo że z danych wynika, iż w ub.r. wartość reklamy wzrosła aż o ponad 8 proc., nadzieje na wyraźne ożywienie byłyby przedwczesne. Znaczna część tego wzrostu to wynik coraz większych rabatów przyznawanych reklamodawcom oraz zmiany metody liczenia.
Nie oficjalne cenniki reklam, a wysokość rabatów jest od kilku lat głównym punktem przetargowym w negocjacjach kontraktów reklamowych. To rabat, sięgający 40 - 90 proc., określa najważniejszy dla reklamodawcy rzeczywisty koszt dotarcia do określonego widza, czytelnika czy słuchacza. - Cenniki nie mają większego znaczenia, nawet ich niewielka podwyżka nie oznacza wzrostu kosztu dotarcia - twierdzi Maciej Teliszewski, szef sprzedaży w departamencie radiowym CR Media
Od kilku lat ten koszt dotarcia najniższy jest w telewizji ze względu na jej zasięg - telewizję ogląda zdecydowana...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta