Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy kartka papieru jest częścią składową usługi?

15 stycznia 2004 | Dobra firma | PW

DOKUMENTACJA W FIRMIE

Kwalifikowanie wydatków na materiały biurowe

Czy kartka papieru jest częścią składową usługi?

Wydatek na zakup materiałów biurowych jest tzw. pozostałym kosztem działalności, ewidencjonowanym w kolumnie 14 podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Wydaje się to jasne i oczywiste. Jednak nie dla wszystkich przedstawicieli fiskusa.

Jak twierdzą bowiem pracownicy jednego z urzędów skarbowych, kartka papieru zapisywana przez radcę prawnego w trakcie pisania pozwu jest materiałem podstawowym. Tak samo zszywki, koszulki do dokumentów, koperty. Co się z tym wiąże? Zakup ryzy papieru należy ewidencjonować w kolumnie 10 księgi (a nie kolumnie 14), na potrzeby remanentu zliczyć, ile zostało nam kartek (i powiększyć dochód), a przy przenoszeniu zszywek do innego biura - wystawić dowód przesunięcia. Nieprawdopodobne, ale zdarzyło się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3126

Spis treści

Nauka i Technika

Zamów abonament