Czy kartka papieru jest częścią składową usługi?
Kwalifikowanie wydatków na materiały biurowe
Czy kartka papieru jest częścią składową usługi?
Wydatek na zakup materiałów biurowych jest tzw. pozostałym kosztem działalności, ewidencjonowanym w kolumnie 14 podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Wydaje się to jasne i oczywiste. Jednak nie dla wszystkich przedstawicieli fiskusa.
Jak twierdzą bowiem pracownicy jednego z urzędów skarbowych, kartka papieru zapisywana przez radcę prawnego w trakcie pisania pozwu jest materiałem podstawowym. Tak samo zszywki, koszulki do dokumentów, koperty. Co się z tym wiąże? Zakup ryzy papieru należy ewidencjonować w kolumnie 10 księgi (a nie kolumnie 14), na potrzeby remanentu zliczyć, ile zostało nam kartek (i powiększyć dochód), a przy przenoszeniu zszywek do innego biura - wystawić dowód przesunięcia. Nieprawdopodobne, ale zdarzyło się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta