'Fakt' medialny
"Fakt" medialny
TOMASZ WIŚCICKI
Pojawienie się na rynku "nowoczesnego" dziennika bulwarowego "Fakt" wywołało poruszenie w sferach medialnego i reklamowego biznesu. Nic dziwnego - we względnie ustabilizowanym krajobrazie medialnym Polski pojawił się nowy gracz. W dodatku stoi za nim ogromna potęga Axela Springera, który wcześniej odniósł u nas spektakularny sukces, wprowadzając polskiego "Newsweeka" na pole - wydawałoby się - wypełnione przez "Wprost" i "Politykę".
Pojawienie się nowej gazety nie wywołało jednak większej dyskusji. Można się temu dziwić, mimo że sama zawartość pisma nie stanowi specjalnej inspiracji dla intelektualnych analiz. Warto jednak dostrzec, że wejście na rynek nowej gazety stanowi zjawisko nowe jakościowo. Otóż do kiosków trafia gazeta od początku traktowana przede wszystkim jako towar, a nie jako nośnik idei.
Gazeta jako idea
Dotychczas w Polsce gazetę zwykle zakładał ktoś, kto chciał ludziom coś przekazać właśnie w sferze myśli. Nieprzypadkowo poszczególne tytuły zwykle mają mniej czy bardziej wyrazistą tożsamość ideową. Owszem, zasadniczym posłannictwem dziennikarstwa jest informacja, nikt jednak w dobrej wierze nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta