Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak w wielkiej korporacji

26 stycznia 2004 | Ekonomia | MP DW

Promocja Polski KIG pracuje nad koncepcją wizerunku narodowego

Jak w wielkiej korporacji

  • Rozmowa na gorąco : Wally Olins, specjalista od promocji narodowych marek
Do lata powinna być znana koncepcja narodowego marketingu Polski. Przygotowuje ją Krajowa Izba Gospodarcza, w przyszłości mają ją realizować polskie władze i przedsiębiorcy.

Chociaż sztandarowym produktem eksportowym Francji jest energia elektryczna, większość mieszkańców Europy i innych kontynentów kojarzy ten kraj z winem. W powszechnej opinii Niemcy znani są z solidności, promują więc swoje wyroby jako trwałe i niezawodne. Zdaniem ekspertów marka narodowa jest więc cennym kapitałem, ponieważ przekłada się na łatwiejszą sprzedaż produktów poza własnym krajem. Zachęca także zagranicznych inwestorów i turystów do prowadzenia interesów i odwiedzania tych państw. Prace nad stworzeniem marki narodowej prowadziło ok. 30 najważniejszych krajów świata.

Wiele pomysłów, różne idee

Mimo wielu prób nie udało się jeszcze stworzyć spójnej koncepcji marketingu Polski. W przeszłości prowadzone były różne kampanie promocyjne naszego kraju, za każdym razem prezentując inne walory Polski i sięgając do różnych technik i symboli. Nasz kraj miał więc być kojarzony z otwartym oknem na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3135

Spis treści
Zamów abonament