'Nie' nauce po kropelce
"Nie" nauce po kropelce
Fot. Michał Sadowski
Prof. dr. hab. Hanna Komorowska z Instytutu Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego
: Kto powinien wybrać naukę w grupie, a kto sam na sam z lektorem?
HANNA KOMOROWSKA: Łatwiej jest rozwijać sprawność mówienia, umiejętność konwersacji, gdy w grupie jest więcej osób. Taka grupa może być dzielona do poszczególnych ćwiczeń na mniejsze grupy lub na pary. Wtedy uczniowie pracują z ludźmi o różnych cechach osobowościowych, tak jak w życiu. Nauka w grupie daje więc więcej możliwości treningowych.
Nauka bezpośrednia z lektorem daje gorsze efekty?
Niekoniecznie. Też ma zalety, bo pozwala zachować własne tempo uczenia się. W grupie trzeba dostosować się do tempa innych. Jeśli ktoś ma mało czasu, by nauczyć się języka, to praca z lektorem może okazać się bardziej efektywna.
Często mamy też specyficzne zainteresowania i potrzeby. Na przykład w zeszłym roku uczyłam...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta