Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

'Nie' nauce po kropelce

25 lutego 2004 | Raporty | FF
źródło: Nieznane

Ucz się angielskiego

"Nie" nauce po kropelce

Fot. Michał Sadowski

Prof. dr. hab. Hanna Komorowska z Instytutu Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego

: Kto powinien wybrać naukę w grupie, a kto sam na sam z lektorem?

HANNA KOMOROWSKA: Łatwiej jest rozwijać sprawność mówienia, umiejętność konwersacji, gdy w grupie jest więcej osób. Taka grupa może być dzielona do poszczególnych ćwiczeń na mniejsze grupy lub na pary. Wtedy uczniowie pracują z ludźmi o różnych cechach osobowościowych, tak jak w życiu. Nauka w grupie daje więc więcej możliwości treningowych.

Nauka bezpośrednia z lektorem daje gorsze efekty?

Niekoniecznie. Też ma zalety, bo pozwala zachować własne tempo uczenia się. W grupie trzeba dostosować się do tempa innych. Jeśli ktoś ma mało czasu, by nauczyć się języka, to praca z lektorem może okazać się bardziej efektywna.

Często mamy też specyficzne zainteresowania i potrzeby. Na przykład w zeszłym roku uczyłam...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3161

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Polska-Unia Europejska

Zamów abonament