Słodki ciężar
Słodki ciężar
W tym roku 9 z 27 cukrowni Polskiego Cukru będzie wyłączonych z kampanii cukrowej. W ten sposób spadnie zatrudnienie i zwiększy się efektywność zakładów. Tak samo postępują inwestorzy zagraniczni, którzy wykupili 49 polskich cukrowni.
Brytyjski koncern British Sugar Overseas (przejął 10 cukrowni) ostatnią kampanię prowadził w 5 zakładach, a w tym roku zamknie jedną cukrownię. Rodzinna niemiecka firma Pfeifer und Langen, która kupiła 11 polskich cukrowni, będzie w tym roku prowadziła kampanię tylko w 4 z nich. Z 6 cukrowni wykupionych przez niemiecki koncern Nordzucker kampania będzie się odbywała prawdopodobnie tylko w dwóch zakładach. Nieco wolniej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta