Czy konkurencja jest uczciwa
Czy konkurencja jest uczciwa
KOMENTARZ: Zapłacić za darmo
Ponad 50 milionów płyt z muzyką i zaskakująca ilość, bo co najmniej kilkanaście milionów, płyt DVD z filmami trafiło w ubiegłym roku do odbiorców za darmo. Do tego trzeba dodać setki tysięcy bezpłatnych kopii programów komputerowych, tysiące pakietów ubezpieczeniowych dla klientów banków, wiele tytułów gazet. To nie jest nieuczciwa konkurencja - uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ktoś jednak za rozdawanie płaci, a niektóre rynki, nawet jeśli już nie zostały rozdawnictwem zrujnowane, to na pewno zmienione.
Jeszcze rok temu darmowych filmów, dołączanych np. do czasopism, prawie nie było. Wydawano ich 200 - 300 tys. rocznie, a teraz, w ciągu kilkunastu miesięcy, do konsumentów trafiły ich miliony. Tylko np. dzieło Polańskiego, "Pianista" było wydane w nakładzie 1 mln egzemplarzy.
Darmowe towary to już nie tylko gadżety - próbki kremów, szamponów itp. - które wysypują się z niemal każdego kolorowego pisma. W ślad za nimi pojawiły się pełnowartościowe produkty: filmy, które można obejrzeć od początku do końca, programy pozwalające obsługiwać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta