Samochody drugiej prędkości
Samochody drugiej prędkości
Ze statystyk Samaru wynika, że w naszym kraju największym popytem cieszą się auta najtańsze
FOT. RAFAŁ KLIMKIEWICZ
Zachodnie koncerny liczą się z mniejszą zamożnością polskich klientów i oferują im auta inne niż te, które sprzedają w Europie Zachodniej. Wobec wybranych modeli nie będą też stosować zasady harmonizacji, czyli ujednolicania cen we wszystkich krajach Unii. W 2003 r. w Polsce sprzedano około 20 tys. samochodów, które nie znalazłyby nabywców poza Europą Wschodnią.
Philippe Jombart, prezes Renault Polska, zapowiada, że jego firma nie będzie podnosić cen modelu Renault Thalia do poziomu europejskiego, bo jest przeznaczony do sprzedaży głównie w krajach Europy Wschodniej, podobnie jak dacia L90, która na rynku pojawi się w 2005 r. Po wejściu Polski do Unii Europejskiej takie auta polscy dilerzy będą mogli bez przeszkód sprzedawać także w innych krajach.
- Nie boimy się, bo wiemy, że na małe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta