Firmy
SPOŻYWCZY
Krispy Kreme: spadek zysku przez dietę
Moda na dietę niskowęglowodanową prowadzi do obniżenia przychodów firm produkujących produkty mączne. Amerykańska firma Krispy Kreme, słynna w USA głównie ze swoich pączków - zapowiada obniżenie o 10 procent tegorocznego zysku, w stosunku do prognoz. Sprzedaż pakowanych pączków, dostarczanych do sklepów spożywczych, spadła w ciągu ostatnich dwunastu tygodni o 0,4 procent. Od 2000 roku Krispy Kreme jest spółką publiczną. Jej prezes Scott Livengood wyjaśnia: - Przez ostatnie miesiące rośnie zainteresowanie dietą niskowęglowodanową. Ma to wpływ na tę część branży spożywczej, która wytwarza i sprzedaje produkty mączne, takie jak chleb, ciasta czy makarony. (AFP, A.H.B.)
ENERGETYKA
Enea nie spieszy się na giełdę
Grupa Energetyczna Enea planuje pozyskać kilkaset milionów złotych z giełdowej emisji nowych akcji, którą zamierza przeprowadzić po 2006 roku. - Będziemy szukać finansowania na giełdzie dla naszych nowych projektów, niezwiązanych z działalnością podstawową - zapowiada prezes grupy Jerzy Gruszka. - W grę wchodzić będzie podwyższenie kapitału o około 10 proc. W naszej strategii nie przewidujemy jednak pozyskania środków z giełdy do 2006 roku, chyba że pojawiłyby się jakieś naprawdę dobre projekty warte zastanowienia -...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta