Pułapki wirtualnych zakupów
Pułapki wirtualnych zakupów
RYS. ZBIGNIEW KOŁACZEK
NAJCZĘSTSZE NARUSZENIA PRAW KONSUMENTÓW
Do naruszenia praw konsumentów poprzez usługi on-line dochodzi często przy okazji usług turystycznych. Zdaniem UOKIK do najczęstszych uchybień należy brak informacji o pełnych kosztach (ceny nie zawierały podatku, niejednokrotnie były podawane w obcej walucie). Generalnym zarzutem była nieczytelność witryn - zbyt duża liczba linków, podstron - co powoduje prawdziwy labirynt, w którym rozmywa się klarowność oferty. Praktykuje się umieszczanie regulaminów w miejscach trudno dostępnych lub zupełnie nieczytelnych. Rzadziej spotykanym uchybieniem okazał się brak pełnej informacji o danych adresowych przedsiębiorcy.
Prezes UOKIK wszczął postępowanie o naruszenie interesów konsumentów przeciwko spółce - Klub Wakacyjny sp. z o.o., która wysyła na prywatne numery telefonów SMS o treści "Wygrałeś tygodniowy wypoczynek. Sprawdź gdzie. Zadzwoń pod odpowiedni numer telefonu".
Urząd wydał też decyzję nakazującą zaniechanie praktyk naruszających usługi wideotekstowe. Rozstrzygnięcie odnosi się do tzw. dialerów - programów, które instalują się w komputerze podczas wizyt...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta