Paranoja na szczytach i na dnie
Paranoja na szczytach i na dnie
"Pablo w supermarkecie Plus" to ostra krytyka ogłupiającej i poniżającej pracy
(C) THOMAS AURIN
Jest takie zdjęcie na awiniońskiej wystawie poświęconej niemieckojęzycznemu teatrowi - jego wybitni twórcy stoją nadzy i uśmiechają się. Symboliczny obraz dystansu, jakiego nabrali do siebie i swych społeczeństw, by szczerze i z humorem pokazywać jego najbardziej intymne i wstydliwe sprawy. Takie są spektakle Marthalera o upadku Swissair i Pollesha o absurdach pracy w supermarketach.
Kiedy udaje się nam zapanować nad polskim bałaganem, z ulgą stwierdzamy, że nareszcie wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku. "Groundings, jeden z wariantów upadku" Christopha Marthalera pokazuje, że od czasu zaskakującego upadku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
