Opóźnione odreagowanie euforii
W lipcu znów pogorszyły się nastroje konsumentów
Opóźnione odreagowanie euforii
Nastroje konsumentów znów się pogorszyły, ale oznacza to odreagowanie silnej poprawy nastrojów w maju. Maleją zarówno obawy inflacyjne, jak i nadzieje na spadek bezrobocia.
W lipcu wskaźnik optymizmu konsumentów (WOK) obniżył się do 79 punktów: skłonność do zakupów zmalała o 2 punkty, a ocena klimatu gospodarczego o pięć, ale łącznie (w czerwcu i lipcu) spadek ten odpowiadał niespełna połowie majowego wzrostu. Na razie jest mało prawdopodobne, żeby te zmiany oznaczały początek trendu spadkowego; to raczej nieco spóźnione odreagowanie majowej euforii, związanej przystąpieniem do Unii Europejskiej i zmianami w rządzie.
Racjonalizacja lęków i nadziei
Obydwa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta