Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Etyka w pojęciu bankowców

29 lipca 2004 | Moje Pieniądze | CR

OD CZYTELNIKA

Etyka w pojęciu bankowców

Związek Banków Polskich wydał swego czasu "Zasady dobrej praktyki bankowej". W rozdziale I pkt 10 zostało napisane: "Skargi na działalność banku, składane przez klientów, powinny być rozpatrywane rzetelnie, w możliwie najkrótszych terminach". Zasada ta obowiązuje widocznie tylko banki, natomiast nie dotyczy Komisji Etyki Bankowej, która rozpatruje skargi klientów na działalność banków.

6 stycznia 2003 r. złożyłem w tej komisji skargę na jeden z banków. Do dziś nie otrzymałem opinii, czy mam rację. Nie rozumiem, dlaczego fachowcy zasiadający w komisji - jak mi wiadomo, są to pracownicy banków wysokiego szczebla - uznają, że obowiązek możliwie szybkiego rozpatrywania skarg ich nie dotyczy, a wymaganie takie można stawiać najwyżej szeregowym pracownikom. Dobrze byłoby, gdyby sprawie przyjrzeli się ci, którzy powołują członków komisji i delegowali do niej osoby znające znaczenie słowa etyka.

Nazwisko do wiadomości redakcji

Brak okładki

Wydanie: 3290

Spis treści

Olimpiada Letnia 2004 w Atenach

Zamów abonament