'Chcemy mniej reklam'
Problem reklamy w mediach to nie tylko kwestia sposobu nadawania reklam dla dzieci ("Rz" 247 z 20.10.2004 r.) . To daleko poważniejsza sprawa obecności kłamstwa czy choćby tylko "półprawdy" w życiu publicznym. Autorzy reklam, podobnie jak politycy, przyzwyczaili nas do tego, że musimy umieć odsiewać ziarno od plew. Musimy (choć nikt nie powie tego wprost), wiedzieć, że "cudowny środek" nie leczy, nie usuwa wszystkich plam, nie odchudza w dwa tygodnie, tak jak "cudowny kandydat" nie rozwiąże żadnego z naszych problemów. A że czasem tego nie wiemy... Cóż, primaaprilisowy festiwal w reklamie i w polityce trwa okrągły rok, tyle że w odróżnieniu od zwykłego pierwszego kwietnia pozwala wybranym nieźle żyć na koszt tych, którzy dają się nabrać.
Roman Gałoński (adres znany redakcji)


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)