Moralność reklamowa
Reklamy nie mogą naruszać norm obyczajowych, powinny rzetelnie informować o produkcie, a przekaz reklamowy musi być łatwo rozpoznawalny
Moralność reklamowa
Polski Oddział Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA przygotowuje projekt kodeksu etycznego reklamy. Może on wejść w życie pod koniec br. , po ostatecznej akceptacji przez środowiska reklamowe. Kodeks jest wzorowany na podobnym dokumencie Międzynarodowej Izby Handlu ICC.
Przygotowany przez IAA projekt kodeksu zawiera 18 artykułów i dodatkowo zalecenia odnoszące się do reklamy adresowanej do dzieci.
Reklamy nie mogą naruszać norm obyczajowych, powinny rzetelnie informować o produkcie, a przekaz reklamowy musi być łatwo rozpoznawalny -- to podstawowe zalecenia kodeksu. Większość artykułów ma dość ogólnikowy charakter, co potwierdzają same władze IAA. Niektóre przepisy kodeksu odnoszą się często do intencji nadawcy, a nie do łatwo weryfikowalnych faktów. Tak jest np. w przypadku art. 2, w którym napisane jest m. in. , że reklamy nie powinny nawoływać do przemocy.
Podczas opracowywania kodeksu najwięcej kontrowersji wzbudził zapis o odpowiedzialności mediów za zamieszczane reklamy. Spowodował on protesty wydawców gazet, większość redakcji deklaruje, że za treść ogłoszeń nie odpowiada. Inny problem stanowi reklama alkoholu, o której nie ma mowy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta