Dwie wykładnie przepisów
Kwestia polityczna i ustrojowa
Dwie wykładnie przepisów
Kwestie związane z wykładnią obowiązujących przepisów były przez całe lata obiektem zainteresowania dosyć wąskiego kręgu specjalistów z dziedziny nauki prawa i praktyki prawniczej. Jednakże w ostatnim czasie stały się one przemiotem żywych dyskusji również wśród polityków i publicystów. Dość przypomnieć emocje, jakie towarzyszyły uchwale Sądu Najwyższego w sprawie interpretacji przepisów dotyczących tajemnicy zawodowej dziennikarzy oraz związanych z nią postanowień kodeksu postępowania karnego, wykładni różnych przepisów konstytucji dokonywanej przez urzędników Kancelarii Prezydenta lub uchwale Sejmu z 3 lutego bieżącego roku, w której Izba zadeklarowała spełnienie, w przewidzianym terminie, konstytucyjnych wymogów dotyczących uchwalenia ustawy budżetowej na 1995 rok. Z podobnego rodzaju zainteresowaniem spotykają się niektóre przynajmniej uchwały Trybunału Konstytucyjnego, dające powszechnie obowiązującą interpretację ustaw. Należy do nich również uchwała z 7 marca 1995 roku w sprawie ustalenia wykładni art. 13 ust. 1 ustawy o Trybunale Konstytucyjnym.
Współtworzenie czy odkrywanie
Dla każdego, kto miał choćby pobieżny kontakt z obowiązującymi przepisami, jest chyba oczywiste, że ich rozumienie może...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta