Oszuści łowią poprzez sieć
Do tej pory było tak. Klient banku otrzymywał e-mail rzekomo wysłany przez dział obsługi, a faktycznie przez oszustów. Znajdowało się w nim zawiadomienie o zmianie systemu informatycznego, uruchomieniu nowego serwisu bądź oszustwach dokonywanych na szkodę banku i jego klientów. Wszystkie te przypadki wymagały potwierdzenia danych osobowych przez posiadacza konta. Pod treścią wiadomości znajdował się link, w który należało wejść, aby zalogować się na stronie nowych usług bądź potwierdzenia danych osobowych.
Fałszywy mail był bardzo podobny do prawdziwych wysyłanych przez bank. Zawierał adres zwrotny przypominający adres banku. Fałszywa była także strona WWW, na której użytkownik miał podać swoje dane teleadresowe, numer konta i hasło bądź numer karty kredytowej i PIN. Naiwny użytkownik, który zalogował się do serwisu oszustów, mógł być pewien, że w ciągu 12 godzin jego konto zostanie całkowicie opróżnione....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta