Na rynku przybywa pieniędzy i reklam
Jak oceniają analitycy CR Media Consulting, wydatki reklamowe w mediach, które w ubiegłym roku przekroczyły 4,2 mld zł, w tym roku mają wzrosnąć do ponad 4,7 mld zł netto, czyli po odliczeniu utrzymujących się znacznych rabatów. Do telewizji, radia i prasy trafia większość z pieniędzy przeznaczanych na reklamy. Część zostaje w agencjach reklamowych oraz w domach mediowych.
Dokładna ocena wartości ich usług jest trudna, gdyż tylko nieliczne firmy podają swoje wyniki. Główny Urząd Statystyczny w swych publikacjach nie wydziela branży reklamowej. Zdaniem Macieja Teliszewskiego z CR Media, na podstawie wydatków na reklamę w prasie, radiu i TV można oszacować, iż w Polsce obroty agencji i domów mediowych sięgają 3,5 mld zł rocznie. Część pieniędzy trafia bowiem bezpośrednio do mediów.
Przybywa konkurentówJedyne twarde dane o rynku usług reklamowych, które podaje GUS, to liczba firm i osób deklarujących działalność...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta