Reklama: wzrost w 2004 roku
Wartość polskiego rynku reklamowego w 2004 roku wyniosła 11,796 mld zł - wynika z danych firmy Expert-Monitor przygotowanych na podstawie cenników, a więc bez uwzględniania rabatów. Oznacza to wzrost o 10,57 proc. wobec 2003 roku. Z zestawienia obejmującego prasę, radio i telewizję wynika, że liderem reklamowego rynku pozostaje telewizja. Wydatki na nią wyniosły 6,885 mld zł, czyli o 4,13 proc. więcej niż w 2003 r. Na reklamę w gazetach przeznaczono 1,951 mld zł (wzrost o 24,05 proc.), a w magazynach - 1,879 mld zł (wzrost o 19,92 proc.). Na czwartym miejscu jest radio - reklamy w tym medium kosztowały 1,079 mld zł (wzrost o 18,01 proc.). Największym reklamodawcą w ubiegłym roku był Unilever Polska wraz ze swoim oddziałem Unilever Bestfoods. Drugie miejsce zajmuje Procter & Gamble Polska. Kolejne trzy pozycje przypadły operatorom sieci komórkowych.
Presserwis, A.B.