OPINIE KOMENTARZE
Komentarz redakcyjny
Gdy komisarz Günter Verheugen i prezes ACEA i VW Bernd Pischetsrieder poinformowali o powołaniu grupy roboczej ds. przyszłości przemysłu samochodowego, wyglądało to jak powrót do dawnych czasów, w których Bruksela ciągle kleciła plany ratunkowe dla tego sektora. Czas zmienił też retorykę - zadaniem nowej grupy jest konkurencyjność przemysłu, a nie zapewnienie mu ochrony w stylu z lat 70. Istnieją jednak powszechne podejrzenia, że niemiecki komisarz uważa za swe główne zadanie służbę interesom niemieckiego sektora samochodowego, największego w Europie. (...)
Bruksela słusznie robi, wsłuchując się bardziej w opinie przedstawicieli tego przemysłu. Nie powinna jednak zasadniczo zmieniać stanowiska, z pewnością nie w kwestii emisji spalin, co jest istotne dla zdrowia, stabilizacji klimatu, i w sprawie innowacyjnych rozwiązań z paliwami zastępczymi. Bruksela może pomóc w tym procesie innowacyjności poprzez unijne programy badawcze, ale ogólnie stwierdziła, że europejskie firmy samochodowe znacznie szybciej jednoczą się w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta