Polak lubi gęsto, tłusto i słodko
Rynek jogurtów
Polak lubi gęsto, tłusto i słodko
Jogurty są artykułem żywnościowym przebojem zdobywającym nasz rynek. Polacy są coraz bardziej świadomi, że powinni się odżywiać bardziej racjonalnie, mniej kalorycznie, a dieta powinna być bogata w wapno, żelazo i witaminy. Minęły już czasy, kiedy na półkach w sklepach królowały owocowe jogurty pochodzące głównie z Mleczarni Wola w Warszawie, które jakkolwiek by się nazywały -- owocowe, wieloowocowe czy pomarańczowe -- miały ten sam smak i wygląd. Od momentu wejścia do wolskiej mleczarni kapitału francuskiego i potentata Danone wszystko zmieniło się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Jogurty i inne przetwory mleczne pochodzące z tej spółki zostały nowocześnie opakowane. Wprowadzono do produkcji wiele nowych rodzajów i smaków. Z Danone konkurowały przede wszystkim wyroby importowane, bardzo często droższe.
Nie ma jeszcze jednak na naszym rynku takiej różnorodności jogurtów, jak chociażby na zachodzie Europy, gdzie kusi się klientów wyrobami o obniżonej zawartości tłuszczu, z cukrem, słodzonymi aspartamem, z owocami w kawałkach lub przetartymi, umieszczonymi na dnie lub na wierzchu jogurtu, w pojemnikach dwuczęściowych, gdzie w jednej komorze umieszcza się różnego rodzaju chrupki, które można w dowolnych ilościach wsypywać do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta