Następca kodu kreskowego
Kiedy w połowie ubiegłego roku niemiecka grupa handlowa Metro AG zawarła umowę z koncernem IBM na dostawę oprogramowania umożliwiającego wdrożenie w całej firmie elektronicznych znaczników RFID (Radio Frequency Identitification), zastępujących zwykłe metki z kodem kreskowym, sądzono, że to tylko prace pilotażowe. Jednak grupa Metro zamierza stosować tę technologię na wszystkich etapach i u wszystkich kooperantów - od dostawcy jajek po producenta części samochodowych, a także w swojej sieci wewnętrznej, zwłaszcza w magazynach.
- Koncern otworzył w listopadzie 2004 roku w Neuss koło Düsseldorfu Centrum Innowacyjne Technologii RFID - mówi Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa Metro Group w Polsce. - Centrum jest platformą roboczą w zakresie technologii RFID dla dostawców z sektora handlu detalicznego oraz dóbr konsumpcyjnych. Umożliwia sprawdzenie gotowości do wdrożenia technologii RFID. Koncern Metro zamierza pierwszy zastosować tę technologię na wszystkich etapach łańcucha...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta