Gazowanie na gazie
Samochodów przybywa. Benzyna drożeje i najpewniej będzie drożeć. Gaz, choć jego cena też wzrosła, wciąż jest dwa razy tańszy. Instalacja gazowa co prawda kosztuje, ale zwraca się po roku, najwyżej dwóch - w zależności od tego, jaki ma się pojazd i jak dużo jeździ.
Otworzyć warsztat montujący takie instalacje nie jest trudno i nie wymaga to bardzo dużego kapitału. A więc sukces pewny? Niekoniecznie.
Liczących się firm produkujących lub sprowadzających instalacje gazowe jest co najmniej dziesięć - głównie polskie, włoskie, holenderskie. Dostępnych marek, typów, rodzajów pełen wachlarz: gaźnikowe, mikserowe, z wtryskiem jedno, wielopunktowym, sekwencyjnym. Aby otworzyć zakład ich montażu, nie trzeba legitymować się kwalifikacjami ani uprawnieniami.
- Potrzebna jest ogólna wiedza o samochodach i znajomość podstaw elektroniki - mówi Sławomir Piekarz, inżynier mechanik po Politechnice Lubelskiej, właściciel trzech firm Auto-Gaz: w Lublinie, Bydgoszczy i Opolu.
Chcąc montować instalacje, trzeba z ich dostawcą podpisać umowę, w wyniku czego zostaje się jego autoryzowanym przedstawicielem, otrzymuje certyfikat i homologację. Bez tego wykonywanie tej usługi nie jest możliwe....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta