Na cele przedsiębiorstwa, więc bez VAT
O tym, jak skomplikowane jest to zagadnienie, świadczą rozbieżności w stanowiskach prezentowanych przez komentatorów. W licznych wypowiedziach stawiane są różnorodne tezy co do opodatkowania towarów wydawanych nieodpłatnie oraz ograniczeń prawa do odliczenia VAT zapłaconego przy nabyciu takich towarów. Z częścią tych tez nie sposób się zgodzić.
Liczy się celArt. 7 ust. 2 ustawy o VAT nakazuje opodatkowanie i naliczenie VAT od przekazania przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem, w szczególności od: > przekazania na cele osobiste oraz > wszelkich innych przekazań towarów bez wynagrodzenia, w tym darowizn. Następujący po nim art. 7 ust. 3 mówi z kolei, że obowiązku tego nie ma w przypadku drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek.
Ponieważ drukowane materiały reklamowe i informacyjne ze swej natury związane są z prowadzeniem przedsiębiorstwa, zdaniem niektórych komentatorów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta