Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Supermarkety nie tylko sprzedają

14 lipca 2005 | Prawo | AW
źródło: Nieznane

Znak towarowy można zarejestrować również dla usługi Supermarkety nie tylko sprzedają Znaki usługowe mogą być w europejskich urzędach patentowych zastrzeżone tylko ze wskazaniem konkretnych usług. Zazwyczaj nietrudno je określić. Bywa jednak, że jest z tym poważny problem. Anna Włodarczyk rzecznik patentowy

 

Przykładem niech będą usługi świadczone przez supermarkety.

Zawsze się uważało, że supermarket to sklep jak każdy - tyle że większy i z bogatszą ofertą. Tu się handluje i nic ponadto. Takie widzenie miało istotne skutki dla ochrony oznaczeń, pod którymi supermarkety prowadzą działalność. Nie można ich było zastrzegać w urzędach patentowych dla działalności, którą faktycznie oznaczały. Międzynarodowe prawo własności przemysłowej jednoznacznie wyłącza bowiem możliwość zakwalifikowania jako usługę działalności polegającej na oferowaniu i sprzedaży produktów. Skoro działalność supermarketów nie jest usługą, to i znak, który tę działalność sygnuje, nie może być zastrzeżony jako usługowy.

Rozpoznaj mnie i kup u mnie

Pod koniec lat 90., wraz z rozwojem supermarketów i zaostrzeniem się konkurencji między nimi, zaczęło...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3584

Spis treści
Zamów abonament